Promotor is Nederlands grootste motortijdschrift met een duidelijke focus op het recreatief gebruik van de motorfiets. Het uitgeven van een tijdschrift is in deze tijd niet meer genoeg om rendabel te zijn en te blijven. Dat had Promotor al vanaf het begin in 1992 door. Daarom heeft de redactie/marketing/sales ingezet op een vriendenclub.
Van tijdschrift naar vriendenclub
Het tijdschrift is hierin niet meer dan een drager van content rondom de vriendenclub Het jaarlijks vele motortochten in binnen- en buitenland, individueel of georganiseerd heeft Promotor de rol gepakt in de markt van tijdschriften als betrokken club. De medewerkers staan dan ook bij elk evenement tussen de motorrijders/vrienden. Met deze benadering van de doelgroep is Promotor succesvol geworden en blijft er een rol voor een uitgever die breder denkt dan alleen Print. Promotor staat voor het ‘Maximale halen uit de hobby’.
Stel de klant centraal
Mijn rol in deze is vanaf 2007 geweest om, op basis van de klantbehoefte, te kijken waar de kansen lagen om de doelgroep Motorrijders maximaal te kunnen bedienen. Hierdoor hebben we als team de volgende punten opgezet die allemaal behoefte gedreven zijn en passen in de Customer Activity Cycle van de motorrijder:
- Motorproefrit
- Motorreizen
- Motorverkoopservice
- Evenementen in Nederland rondom een thema
- Ridestyle (samenwerking met RAI GT Vereniging)
- Webshop
- Nieuwsbrief
- Social
- ANWB Motor.nl