Snowtime Travel

Snowtime TravelSnowtime Travel, de wintersportspecialist van Frankrijk, heeft mij ingehuurd om met een frisse blik  te kijken naar de huidige marketinginspanningen. Samen met de junior marketeer heb ik de focus gelegd op de volgende gebieden:

SEO

Het optimaliseren van de vindbaarheid door Google hebben we bereikt door het plaatsen van interne/externe links op de eigen pagina’s, het schrijven van specifieke landingspagina’s en het toevoegen van de Google sterren in de zoekresultaten. Ook zijn de 100 belangrijkste pagina’s bekeken en verbeterd.

SEA

Voor het betaald binnenhalen van verkeer is er in overleg met De Beste Koffie (DBK) gekozen om Adwords en retargeting in te zetten. Ook het adverteren op Facebook is onderdeel van de SEA campagne.

Social Media

Snowtime Travel  heeft 2 kleine facebook account, Snowtime Travel en Dutch Snowtime Week. Uit analyse is gebleken dat de gemiddelde bestelwaarde van Social verkeer 3 keer hoger ligt dan die van andere kanalen. Er is daarom gekozen om een campagne te starten om extra likes te genereren via Facebook advertising.

De content voor de kanalen zijn in een brainstorm bepaald waarbij er een 1/4 – 3/4 verhouding is afgesproken tussen commercie en content. Het kanaal moet een informatieve en lerende content bevatten. Hier is een kalender opgesteld met ingeplande berichten, acties en aanbiedingen.